Help!!!
We hebben een “probleem geval”.
Ogen gaan open!
In de wandelgangen wordt er over gesproken:
Wat moet je ermee?
Na lange tijd wordt het eindelijk gezien.
Maar ondertussen er is al veel kapot gegaan.
Niet erkent, nauwelijks mee gesproken.
Maar omdat we niet weten hoe er mee om te gaan,
drillen we het “probleem geval”!
We praten er weer over: “wat te doen?”
Eigenlijk laten we het maar lopen.
Dus het heeft nog steeds geen effect.
Want de oorzaak wordt niet aangepakt,
er wordt zelden geëvalueerd,
er wordt zelfs nooit geïnformeerd.
Eerst moet er een vergadering belegd worden.
Het “probleem” bespreken,
voorzichtig kijken naar het plan van aanpak.
Dan op zoek naar de juiste persoon
die de juiste papieren in handen heeft.
Inmiddels……………….
zijn we al een groot aantal maanden verder.
Maar het “probleem” loopt er nog steeds mee.
Wat was ook weer “het probleem”?
Een leerling met een “zijn eigen probleem”.
Diep van binnen worstelt de leerling er mee.
Op school niet begrepen
en thuis weten ze er geen raad mee.
Hopelijk is er nog iemand die naast de leerling staat.
en door deze moeilijke tijd heen duwt.
Cees van Wijgerden