Misschien kijkt ik wel te veel naar die ander!
Maar ja, ze wonen zo mooi.
Dikke auto, merkkleding.
Fikse opleiding, wel knap,
en veel op vakantie.
Alles gaat voor de wind bij die gasten.
Straalt ook wel een beetje uit in arrogantie.
Het is beter om de andere kant op te kijken.
Ik kan hun toch niet imiteren.
En kan beter bij mezelf blijven.
Zelf mijn eigen teugels in handen nemen.
Mijn leven is misschien anders, maar ik weet,
dat ik waardevol ben, en er mag zijn!
Want Jezus liefde maakt mij compleet.
Zo mag ik op Hem lijken!
Cees van Wijgerden
